مدارک لازم برای تمدید علامت تجاری :
مدارک لازم برای تمدید علامت تجاری برای اشخاص حقیقی :
- کپی شناسنامه و کارت ملی مالک علامت
- نمونه علامت و تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز
- مهر و امضای وکالتنامه
مدارک لازم برای تمدید علامت تجاری برای اشخاص حقوقی:
- کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضا
- کپی روزنامه رسمی شرکت و تمام تغییرات شرکت
- نمونه علامت و تکمیل فرم اطلاعات
- مهر و امضای وکالتنامه
مراحل تمدید علامت تجاری :
- تسلیم تقاضانامه و اظهارنامه تکمیل شده ثبت علامت تجاری مربوط به تمدید آن به همراه گواهی تجدید ثبت علامت خریداری شده از دایره فروش اوراق بهادار به اداره مالکیت صنعتی.
- ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور و ضمیمه شدن مدارک به پرونده و تعیین کارشناس.
- تهیه پیش نویس آگهی تمدید ثبت علامت ( ثبت برند ) توسط کارشناس و پرداخت حق الثبت و ارائه فیش به حسابداری توسط متقاضی تمدید علامت تجاری.
- تسلیم اظهارنامه و بررسی و امضای پیش نویس آگهی توسط مسئول اداره و تحریر گواهی و ثبت در دفاتر قانونی.
- صدور گواهی تمدید علامت تجاری و ارائه به صاحب علامت یا وکیل قانونی پس از احراز هویت و اخذ رسید.
نکات مهم در تمدید علامت تجاری :
کلیه درخواست های تمدید علامت تجاری باید حاوی نکات زیر باشد:
۱- شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و علامتی که تمدید آن مورد درخواست است.
۲- طبقه یا طبقات کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها ثبت شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر به طبقات برند مراجعه کنید.
۳- نام و آخرین نشانی کامل مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی وی در صورتی
که درخواست توسط وکیل به عمل آید.
تبصره ۱- پذیرفته شدن درخواست تمدید ثبت برند منوط به پرداخت هزینه تمدید است.
تبصره ۲-در هنگام تمدید ثبت برند، بایستی طبقه محصولات را مطابق با جدیدترین
ویرایش طبقهبندی برند بین المللی (WAIPO) که در مقاله طبقه بندی برند قرار دادیم
در دفتر ثبت نموده و گواهینامه ثبت برند را بر اساس آن تصحیح کند.
در صورتی که مالک بخواهد طبقه برند ثبت شده خود را با ویرایش جدید طبقه بندی تغییر
دهد ، هزینه تغییر و هزینه انتشار آگهی مربوط به روزنامه رسمی به عهده مالک علامت خواهد بود.
تبصره ۳-مالک علامت می تواند درخواست جداگانه ای را برای تغییر طبقه یا کالاها و
خدماتی که علامت برای آن به ثبت رسیده است؛ بدون پرداخت هزینه ثبت تغییر، تسلیم
مرجع ثبت کند.
تبصره ۴- در صورت تغییر طبقات یا کالاها، مندرجات این ماده با انجام تغییرات لازم،
به هزینه مالک علامت در روزنامه رسمی آگهی می شود.
مرجع ثبت پس از دریافت درخواست تمدید ثبت و ضمائم، آن را در دفتر مربوط وارد کرده
و بر روی هر یک از نسخ درخواست تاریخ دریافت و شماره آن را قید می کند. همچنین
نسخه دوم آن را بعد از امضاء و مهر به عنوان رسید به درخواست کننده مسترد خواهد کرد.
مطابق ماده ۱۲۸ ثبت علامت در دفتر ثبت با قید مراتب ذیل انجام میشود:
۱-نام و نشانی و تابعیت مالک علامت
۲-نام و نشانی نماینده قانونی او در صورت وجود
۳-الصاق یک نمونه از علامت در محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
۴-تعیین اجزای علامت با ذکر رنگ در صورتی که رنگ به عنوان مشخصه و یا ویژگی علامت باشد.
۵-تاریخ کامل و شماره ثبت اظهارنامه و تاریخ و شماره ثبت علامت تجاری
۶-فهرست کامل و خدماتی که علامت برای تشخیص آنها استفاده میشود با اشاره
طبقه یا طبقات آنها طبق طبقه بندی بین المللی
۷-در صورت ادعای حق تقدم و پذیرش آن تاریخ، شماره و محل تسلیم اظهارنامه مقدم
متقاضی باید مدت ۳۰ روز پس از اعلام کتبی مرجع ثبت مبنی بر تایید نهایی علامت
نسبت به پرداخت هزینههای ثبت علامت و انتشار آگهی موضوع ماده ۱۲۹ این آیین نامه اقدام کند.
در صورت عدم پرداخت هزینهها در مهلت مقرر فوق اظهارنامه کان لم یکن تلقی میشود.
این مهلت برای متقاضیان مقیم خارج از کشور ۶۰ روز است.(ماده ۱۲۷)
هرگاه در موقع تجدید ثبت، تغییری در علامت داده شود، مقررات مربوط به تغییرات از هر
حیث باید کاملاَ رعایت شود.
تجدید ثبت در صورتی که تغییری در علامت داده نشده باشد محتاج به آگهی نیست.
هرگاه مدت اعتبار علامت منقضی شده باشد ثبت آن از طرف صاحب علامت یا دیگران،
تابع کلیه مقررات و تشریفات مربوط به ثبت علائم خواهد بود.
اشخاص ذینفع میتوانند در ظرف سی روز از تاریخ نشر آگهی مربوط، اعتراض خود را تسلیم کنند.
تمدید ثبت برند ، دنباله ثبت اصلی در دفتر ثبت می شود و گواهینامه تمدید ثبت برند طبق
فرم (ع-۴) صادر و تسلیم مالک علامت یا نماینده قانونی وی می شود.
گواهینامه تمدید ثبت شامل مندرجات گواهینامه اصلی با انجام تغییرات لازم و نیز مدت
اعتبار و تاریخ انقضای آن خواهد بود.
درباره ما