ثبت برند شخص حقیقی
در فضایقانونی برای ثبت برند شخص حقیقی اشخاص به دو دسته تقسیم میشوند:
اشخاص حقیقی ، اشخاص حقوقی
در فضایقانونی برای ثبت برند شخص حقیقی اشخاص به دو دسته تقسیم میشوند:
اشخاص حقیقی ، اشخاص حقوقی
این افراد به دنبال ثبت برند برای محصول یا خدمات خود بوده و برای آن فعالیت مجوز رسمی دارند .
اشخاص حقوقی افرادی هستند که در قالب یک شرکت به ثبت رسیده اند، اشخاص
حقوقی گفته میشوند .هر کدام از این افراد حق دارند درخواست ثبت برند داشته باشند
مدارک و اهداف و مزایای ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد .
در این مقاله به توضیح مزایا و مدارک ثبت برند می پردازیم.
ثبت برند تجاری شخص حقیقی برای فرد یا افرادی است که شرکت نباشند اما دارای
کسب و کار تجاری یا خدماتی هستند. نام و علامت تجاری شما از نظر تجاری اهمیت
بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد کالا و خدمات شما را با برند شما می شناسند.
اشخاص در بازار با تلاش زیاد دارای اسم و رسمی شده اند و استفاده نابجا از نام آنها
ضرر زیادی به همراه دارد. ثبت برند تجاری به شما این امکان را می دهد با داشتن سند
مالکیت برابر هر شخص که بدون اجازه از نام تجاری شما استفاده یا سواستفاده نماید
اقامه دعوا نمایید.
یکی از اقداماتی که قبل از ارسال تقاضای ثبت برند باید انجام دهید استعلام برند است.
موسسه حقوقی دادمهر هر نام و علامت پیشنهادی را قبل از ارسال مورد استعلام قرار
می دهد. این موضوع در صرف هزینه شما کاهش ایجاد می کند.
در نتیجه استعلام برند اگر عین علامت یا مشابه آن وجود داشته باشد برای شما مشخص
می شود و نام دیگری انتخاب می نمایید. دقت نمایید میزان مشابهت های بالا در
استعلام مشخص می شود و برای بررسی دقیق تر منتظر نظر کارشناس خواهیم بود.
ثبت برند تضمینی شخص حقیقی ممکن است در ابتدا یک ادعا به نظر برسد! اما وقتی
شما از تمامی قوانین و مقررات، رویه اداری و سازوکار ثبت برند اطلاع داشته باشید قطعا
انجام پذیر است. به همین دلیل اصولا ثبت برند را به وکیل ثبت برند می سپارند.
دلیل عمده آن است که بتوانند بدون اتلاف وقت و هزینه نتیجه درخواست ثبت برند را بدانند.
ممکن است اظهارنامه به دلیل مشابهت قانونی یا عینیت داشتن با برند دیگر رد شود.
البته استعلام برند قبل از ثبت تا حدود بسیار زیادی از این موضوع جلوگیری می نماید و ثبت
برند تضمینی رخ خواهد داد.
هزینه ثبت برند و مراحل ثبت آن یکی از متداول ترین سوالات متقاضیان ثبت برند است.
تشکیل پرونده الکترونیکی و حضوری، هزینه حق ثبت، صدور سند، روزنامه رسمی که در
دو نوبت منتشر می شود و هزینه تمامی مکاتبات جزو هزینه های جدی ثبت برند خواهند بود.
بسیار پیش می آید که برندی با داشتن یک طبقه و یک مالک هزینه روزنامه اش حدود
دویست هزارتومان شود و از طرف دیگر برندی با مالکان متعدد و تعدد طبقات آگهی طولانی
تر و در نتیجه هزینه ثبت برند بیشتری را خواهد داشت. لذا هزینه هایی با عناوین ثابت و
مبلغ متغییر خواهیم داشت.
باید شخص حقیقی متقاضی ثبت درخواست ثبت برند خود را تسلیم اداره ثبت مالکیت معنوی
بکند.این درخواست به صورت الکترونیکی ارسال میشود و کارشناسان اداره آن را برسی
مینمایندپس از برسی اگر تایید شود شخص باید هزینه انتشار روزنامه رسمی را واریز نمایدبعد
از ۳۰ روز از انتشار روزنامه رسمی باید حضوری در اداره حاظر شود و فرایند اداری را دنبال کنددر
این مرحله باید خود فرد متقاضی یا وکیل رسمی او این اقدامات را انجام بدهند .
در پایان سند برند به متقاضی داده میشود که بر اساس آن میتواند جلوی هر شخصی که از
آن علامت تجاری سو استفاده یا استفاده بدون اجازه کند را بگیرد.
پسورد فایل فشرده : بدون رمز
برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، میتوانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنیددر صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.
درخواست نرم افزارانواع صورتحساب فروش : ۱)صورتحساب نوع اول حداقل باید شامل موارد زیر باشد: شماره سریال چاپی یا ماشینی، تاریخ، اطلاعات هویتی شامل نام، نام خانوادگی یا نام شخص حقوقی، کد اقتصادی یا شناسه ملی، نشانی کامل، کد پستی خریدار و فروشنده، مشخصات کالایا خدمت، مقدار و مبلغ آن باشد. نکته: در صورت فروش به مصرف […]
شغل هایی که باید کارتخوان نصب کنند سازمان امور مالیاتی از شهریور سال ۱۳۹۸ ،فعالان اقتصادی که حدود ۵۰ شغل میشوند را دستهبندی کرد تا برای شفاف شدن درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و کمک به فرآیند حسابرسی مالیاتی مکلف به ثبت نام در سامانه پایانه فروشگاهی و استفاده از کارتخوان باشند. گروههای شغلی که […]