• ۴۷۲ بازدید
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۲
چگونگی اعلام عدم فعالیت شرکت

نحوه اعلام عدم فعالیت شرکت

اگر صاحب کسب و کاری هستید که فاقد فعالیت است:

باید مراتب عدم فعالیت خود را به اطلاع حوزه مالیاتی خود برسانید

۱)ماده ۱۸۴ قانون مالیات های مستقیم :

 

ادارات ثبت مکلف است در آخر هر ماه

فهرست کامل شرکت ها و موسساتی را که در طول ماه به ثبت می‌رسند

 

و تغییرات حاصله در مورد شرکت ها و موسسات موجود و نیز

نام اشخاص حقیقی یا حقوقی را که دفتر قانونی به ثبت رسانده‌اند

 

با ذکر تعداد دفاتر ثبت شده و شماره‌های آن به اداره امور مالیاتی محل اقامت موسسه ارسال دارند.

پس از زمان ثبت، تا هر زمانیکه شرکت فاقد فعالیت بود،

مراتب باید طی نامه ای کتبی (در سربرگ شرکت و با مهر و امضاء)

به واحد مالیاتی مربوطه اطلاع داده شود. این موضوع در مورد مشاغل حقیقی هم صدق میکند

۲)پلمپ دفاتر قانونی از دیگر تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد فعالیت می باشد؛

 

یعنی بابت هر سال مالی (حتی در صورت نداشتن فعالیت)، می بایست دفاتر قانونی پلمپ گردد.

 

۳)ارسال اظهارنامه عملکرد و ارزش افزوده (بصورت صفر) نیز می بایست صورت گیرد.

 

۴)در صورت خرید هرگونه اموال، اثاثیه و تجهیزات در سال مورد نظر،

جزء خرید شرکت محسوب شده و قابل رهگیری است.

 

۵) حساب بانکی شرکت در دوره ”عدم فعالیت” نباید هیچگونه تراکنشی داشته باشد.

 

۶)اعلام عدم فعالیت نسبت به گذشته اثر دارد و قابل قبول است و نمی توان برای آینده این کار را انجام داد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پسورد فایل فشرده : بدون رمز

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار