• ۲۸۳ بازدید
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۴
نحوه اعلام عدم فعالیت شرکت

نحوه اعلام عدم فعالیت شرکت

اگر کسب و کار شما فاقد فعالیت است:

باید مراتب عدم فعالیت خود را به اطلاع حوزه مالیاتی خود برسانید…

متاسفانه عدم اطلاع اکثر مدیران شرکت ها و یا صاحبان مشاغل

(و حتی حسابداران عزیز) از این موضوع، موجبات متحمل شدن

ضرر و زیان های زیادی را برای ایشان ایجاد می نماید.

⭕️در این خصوص توجه شما را به نکات زیر جلب می کنیم:

۱⃣ ماده ۱۸۴ قانون مالیات های مستقیم : ادارات ثبت مکلفند

در آخر هر ماه فهرست کامل شرکت ها و موسساتی را که در

طول ماه به ثبت می‌رسند و تغییرات حاصله در مورد شرکت ها

و موسسات موجود و نیز نام اشخاص حقیقی یا حقوقی را که

دفتر قانونی به ثبت رسانده‌اند با ذکر تعداد دفاتر ثبت شده و

شماره‌های آن به اداره امور مالیاتی محل اقامت موسسه ارسال دارند.

یعنی: سازمان امور مالیاتی بصورت ماهانه آمار شرکت های ثبت شده را دارد.

حال باید توجه داشت : از زمان ثبت، تا هر زمانیکه شرکت فاقد فعالیت بود،

مراتب باید طی نامه ای کتبی (در سربرگ شرکت و با مهر و امضاء)

به واحد مالیاتی مربوطه اطلاع داده شود.

۲⃣ صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) :نیز از این قاعده مستثنی نبوده و

ایشان نیز می بایست عدم فعالیت خود را کتباً به واحد مالیاتی مربوطه ارائه دهند.

۳⃣ پلمپ دفاتر قانونی: از دیگر تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد فعالیت می باشد؛

یعنی بابت هر سال مالی (حتی در صورت نداشتن فعالیت)،

می بایست دفاتر قانونی پلمپ گردد.

۴⃣ تسلیم اظهارنامه های عملکرد و ارزش افزوده: (بصورت صفر) نیز می بایست صورت گیرد.

۵⃣ در صورت خرید هرگونه اموال، اثاثیه و تجهیزات در سال مورد نظر،

جزء خرید شرکت محسوب شده و قابل رهگیری است.

۶⃣ حساب بانکی شرکت در دوره ”عدم فعالیت” نباید هیچگونه تراکنشی داشته باشد.

۷⃣ اعلام عدم فعالیت نسبت به گذشته اثر دارد و قابل قبول است

و نمی توان برای آینده این کار را انجام دهد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پسورد فایل فشرده : بدون رمز

برای کپی کلیک کنید پسورد کپی شد، می‌توانید برای خارج کردن از فایل فشرده استفاده کنید
درخواست نرم افزار

در صورتی نرم افزار، یا کرک نرم افزارتان را نمی توانید پیدا کنید، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان برای شما ارسال شود.

درخواست نرم افزار